TVÅ STRECK, GRAVID

Jag har gjort ett par graviditets test som har visat ett streck. När jag faktiskt har trott att det ska visa två streck (gravid). I förrgår var jag beredd på ett streck så N fick titta först. Två streck. Tusen tankar. Jag har aldrig tidigare tänkt så mycket, och den känslan. Det går inte att beskriva. Jag vart glad, förvirrad, rädd, lycklig, panik.. Så mycket känslor. Jag har alltid vetat att skulle jag bli gravid så är inte abort något alternativ. Det finns bara inte i min värld helt enkelt. Så där stod jag, blivande mamma. Vad skulle våra föräldrar säga? Och alla runt omkring? När skulle vi berätta det? Det enda klartecknet vi fick just den dagen var iallafall att göra ett till test, för att verkligen vara på den säkra sidan.

Andra testet visade likadant.

Hur tar man hand om ett barn?
Vad ska den heta?
Kommer det bli en tjej eller kille?
Hur ska vi ha råd?
Vad bör jag inte äta under graviditeten?
Kan jag fortsätta träna?
Hur länge kan jag jobba?
Hur funkar det där med föräldra penning?
Ska vi ha gudmor/gudfar till vårat barn?
När ska jag ta kontakt med mödravård centralen?

Jag och N låg i sängen i flera timmar och tänkte den kvällen. Ingen av oss kunde somna, vilket resulterade i att jag var väldigt trött på jobbet dagen efter. Jag är så rädd och så lycklig. Jag vill berätta för hela världen att jag har ett mirakel i min mage, våran alldeles egna baby. Men vi måste vänta lite. Jag har hört om folk som fått tidigt missfall. Jag hoppas och tror inte att det kommer att hända mig, men skulle det hända så skulle det bli så jobbigt att berätta det för alla. Nu ska jag bara fokusera på mig, på N och på våran baby som ännu inte blivit störra än en äppel kärna <3

/ mamma ida (6:e veckan)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0