MÖDRAVÅRDCENTRALEN

Här om dan så ringde jag till MVC (mödravårdcentralen)  för att boka tid för inskrivning. Sen måste jag ju även kolla upp det här med sprutan mot influensan. Jag tillhör ju helt plötsligt, från typ ingentingstan, en av riskgrupperna. Jag hade faktiskt inte tänkt att ta spurtan men nu blir det ju en helt annan grej så jag antar att jag kommer att ta sprutan.

Jag och N var även och kollade på en lägenhet. Måste ju bo lite större nu när det ska komma en liten människa till våran familj. Och vi fick den, en 3:a på 78 kvm, underbart stor och ljus och fin. Och barnkammaren var såå fin, lite ljusrosa med trägolv och sen söta nalle puh klistermärken på väggarna. Så 1:a januari flyttar vi dit! :D

Igår hade vi ett tjafs. Vet knappt vad det handlade om. Men jag antar att verkligheten hann i fatt lite. Det är så mycket förändringar nu. Och hela den här helgen har jag varit med folk som både dricker och röker. Vilket jag inte får. Fick även en Burn (typ red bull) och läste på baksidan "Inte lämplig för gravida". Så mycket hit och dit som jag inte får äta eller dricka. Och det slog nog mig igår, vilket gjorde mig lite ledsen och rädd och allt möjligt..

Nu ska jag äta frukost, lite sent kanske. Varm choklad och äggmacka.

Du är mitt allt N <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0