EKONOMI

Jag har ingen aning om hur mycket utgifter det blir med ett barn, men det jag har fått höra är att blöjor ruinerar en. Man kommer ju få barnbidrag varje månad och dessa pengar ska ju räcka till en hel del, typ blöjor och lite mat?! Men tydligen så kostar blöjor typ 1000 SEK i månaden, alltså hela barnbidraget!! Det är helt sjukt, att det är så dyrt.. Sen ska man ha råd med mat, kläder konstant eftersom att dom växer som odjur, leksaker och gud vet allt. Och samtidigt så ska jag ha råd med mat, hushållsartiklar och sånt till mig och N.

Det är lite skrämmande.
Men vi har jobb båda två och N kommer att jobba under tiden och det ska vi nog klara oss på. Det kommer väl inte bli ett lyxliv med spa på helger, resor flera gånger om året och liknande. Men vet ni vad, bara att få det här barnet är lyx för mig. Jag är så lycklig och jag känner mig lyxig som ska få detta mirakel med min underbara sambo <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0