EN LITEN LITEN MAGE

JAG HAR EN LITEN MAGE! Så otroligt roligt att se att det börjar växa lite lite. Längtar så tills jag får en rejäl kula. Nu är jag snart 3 månader gången, jösses vad tiden går, bara ett halvår kvar. Jag ser redan fram emot när vi får träffa våran lilla bebis <3 Jag och N är fortfarande lika lyckliga.

Tänkte skriva och berätta om hur vi tog det hela när vi fick reda på att jag var gravid. Min mens var sen och mina bröst gjorde så sjukt ont så då bestämde jag mig för att köpa ett gravtest. Så N åkte till apoteket och shoppade. När han väl kom hem så gick jag in på toan. Jag tittade inte på testet, utan gick bara ut och la det upp och ner på skrivbordet. Jag och N gick upp och lät tiden gå lite. Sedan gick vi ner igen och jag vågade inte titta så N fick titta. Han frågade mig hur många streck det skulle vara. Jag svarade "Ett, då är jag inte gravid." Till svar fick jag men det är två. Jag sa NEJ! Fick panik och började genast tänka på att vi har inte lägenheten, inga fasta jobb osvosv. När chocken släppt lite så vart jag glad, oerhört glad. N vart glad från första stund. Vi pratade aldrig om abort, vi visste båda att vi ville behålla det. Istället började vi prata om hur vi skulle säga det till våra föräldrar och sånt. Så det var alltså givet från första stund att vi skulle behålla det :)

Nu har vi en lägenheten som rymmer både oss och våran lilla bebis.
Och vi får helt enkelt hoppas på att vi får fortsätta jobba som nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0